برو به محتوای اصلی
مهدی رحمتی
هم‌بنیان‌گذار فضای اشتراکی همبود
۳ سال پیش پرسیده شده

در خصوص انتشار بازی در استور های بین‌المللی، آیا تجربه مفیدی دارین که بخواین با بقیه به اشتراک بذارین؟

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

علی نادعلیزاده
مدیر استودیو تاد

ما در نشر بازی GT: Speed Club۱۷۹ که تولید استودیو Kingcode است، حدود نه ماهی هست که وارد فاز بین المللی شده ایم، نکته‌ای که برای ما بسیار کارساز بوده است، استفاده از روش‌های ایجاد ترافیک ارگانیک و ASO است و اهمیت به تمام جنبه‌های بازی (اسکرین شات، توضیحات، توضیحات کوتاه، ویدیو، تبلیغات، پشتیبانی، ترجمه خوب، رعایت کامل قوانین استورها،‌سرور خارج از ایران، و پایداری فنی بازی) مهم است تا یک تجربه کامل برای بازیکنان انگلیسی زبان ایجاد شود. همچنین اخیرا با کمک یک گروه مترجم، بازی به زبان عربی ترجمه شده است که بازخوردهای اولیه خوبی از اعراب گرفته ایم و انشالله رو به گسترش است.

البته دوستان بسیاری از روش‌های دیگر موفقیت‌های بین المللی ایجاد کرده‌اند که در این سوال۱۳۷ لیستی از آنها جمع آوری شده است.

راستش من یک تجربه دارم  که ازنظر تجاری پیروزی نبود ولی خیلی باعث پیشرفتم شد . 
برای آی او اس قرار دادن تبلیغات یونیتی مشکلی نداشتیم ولی برای پرداخت درون برنامه ای کارها خیلی خوب پیش نرفت سال 2017 گالا رانر(دونده کهکشان).به  نظرم کافه بازار و گوگل پلی ارائه میشد به 10000 نصب می رسید با وجود ضعف هایی که داشت .
متأسفانه مدیر پروژه من نبودم و فایل های بازی پاک شد. این یکی ازچندین دلیلیه که از کار گروهی (افراد بدون رزومه) تا وقتی قدرت مالی خودم به حدی برسه بتونم یک تیم رو هندل کنم کنار کشیدم .

سوالات مشابه