برو به محتوای اصلی
سوال
amin barzegari
یه بازی ساز
۲ سال پیش پرسیده شده

برای ساخت کلن توی یه بازی (یونیتی) چه روشی رو پیشنهاد میکنید؟ ( با قابلیت هایی مثل درخواست و اهدا یه کورنسی، قابلیت چت، قابلیت بازی گروهی و ... )

من کجام؟ اینجا کجاست؟

در جامعه بازی‌سازان ایران می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربه‌تون رو به اشتراک بگذارید!

علی افروغه
مدیر پروژه/فنی بازی باغ نگار

به نظر من اگر بازی شما backend دارد که خودتون توسعه بدید این بخش رو کار خیلی سختی نیست. از Websocket یا Socket.IO۵۷ می توانید برای ارتباط دوطرفه بین کلاینت و سرور استفاده کنید. اگر هم که حجم کاربران زیاد بود و خواستید کاربران رو در دو یا چند سرور تقسیم کنید ، می‌توانید از یک Message Broker مثل RabbitMQ یا Kafka استفاده کنید (البته در موارد ساده از Publish/Subscribe Redis هم می‌توان استفاده کرد)

اگر هم به دنبال یک راه حل آماده هستید Nakama به نظر می‌‎رسد راه حل خوبی است:

https://heroiclabs.com/docs/۳۲۷

 

من معمولا ترجیح می‌دهم در تیم توسعه داده بشه این مسائل تا کنترل و درک خوبی از ساز و کار سیستم خود داشته باشیم اما خب قطعا زمان و هزینه اولیه زیادی می‌بره. اما وقتی این هزینه رو شما در ابتدا بکنید در آینده به دلیل تسلط روی codebase احتمالا نگهداری آن و حل مشکلاتش براتون راحت تره.

سوالات مشابه