فناوری IL2CPP توسط Unity پیاده‌سازی شده و می‌تونید به جای Mono هنگام Build از اون استفاده کنید. برخی از کاربردهای IL2CPP شامل افزایش کارایی، امنیت و سازگاری پلتفرم در پروژه‌های شماست.

فناوری IL2CPP شامل دو بخش مجزا میشه:

  • ahead-of-time (AOT) compiler
  • runtime library to support the virtual machine

 

The AOT Compiler

این کامپایلر، il2cpp.exe نامگذاری شده که می‌تونید از Editor\Data\il2cpp پیداش کنید. ابزار il2cpp.exe یک برنامه exe(اجرایی) مدیریت شده است که کاملاً با زبان #C نوشته‌شده.

آشنایی بهتر با  il2cpp.exe
آشنایی بهتر با  il2cpp.exe

 

The Runtime Library

فناوری دیگه ای که میتونیم بهش اشاره کنیم، runtime library هست که اون رو libil2cpp نامگذاری کردن و از virtual machine (ماشین مجازی) پشتیبانی می‌کنه. در نوشتن این کتابخانه از c++ استفاده شده. این کتابخانه همچنین به ما امکان استفاده از Garbage Collector هارو میده.

مثالی از
مثالی از Virtual Machine

 

فناوری IL2CPP از کدام نسخه وارد Unity شد؟ این فناوری، از نسخه 4.6.1 وارد یونیتی شد.

سوال: من قصد استفاده از il2cpp رو دارم اما کار نمیکنه. چرا؟ برای استفاده از این فناوری، شما نیاز به یکسری پیش نیاز دارین. مثلا وقتی میخواین در اندروید از این استفاده کنین، شما به NDK نیاز دارین.